Potecile Mele

Drumuri, imagini, gânduri

Despre Roșia Montană – scurt și cuprinzător

Salut, prieteni! Am lipsit cam mult de pe blog!

Treburi – de familie și profesionale – m-au lăsat fără timp si energie. Dar acum viața pare că revine la normal. Pare, pentru că nu poți ști niciodată…

În sfârșit, cu nădejde în Bunul Dumnezeu, încerc să mă întorc la scris.

Aveam de mai multă vreme o idee legată de Roșia Montană, de pus online. E adevărat că sunt puțin în urma evenimentelor, se pare că maximul manifestațiilor legate de exploatarea aurului în zona respectivă a trecut (cel puțin în București). Oricum, problema este de actualitate. S-au spus multe în presă, la tv, online și în piețe.

Eu vreau doar să propun o imagine care îmi pare să ilustreze bine situația. Cineva din familia mea este (sau era) adept al exploatării aurului de către RMGC. Argumentul – preocuparea față de cei fără de lucru din zonă.

I-am propus rudei mele spre meditație, situația de mai jos.

Să zicem că pe strada ta ar locui cîțiva oameni care o vreme au avut de lucru, și apoi au rămas fără. Îi vezi mereu pe stradă și, desigur, ți se face milă de ei. Știi că au familii, copii, și te preocupă starea lor.

Și, la un moment dat cineva îi angajează. Anume, le dă o sumă de bani ca să intre în casa ta și să scoată de acolo tot ce găsesc. De fapt nu chiar tot,  6 procente din tot ce ai  îți lasă ție.  Oamenii sunt bucuroși, au de lucru (nu le pasă cine îi plătește și pentru ce). E adevărat că trebuie să îți spargă ușa și că, lucrând neglijent, îți lasă, după o vreme, casa și goală și distrusă…

Vei fi oare bucuros  că ei au avut de lucru în intervalul în care ți-au devastat și jefuit casa?

Cam asta e și cu proiectul RMGC.

În imaginea de mai jos se vede valea care, în ipoteza că se va începe exploatarea de către RMGC, ar trebui  inundată pentru formarea lacului cu cianură.
hpim5588

No more comments…

Lasă un comentariu

informatie

Această înregistrare a fost postată la 10 noiembrie 2013 de în actualitate şi etichetată .

Arhive

Scrieti adresa d-voastra e-mail ca sa fiti anuntat(a) cand pun o postare noua pe blog

Alătură-te celorlalți 18 abonați.

Flag counter

free counters